Velkommen

Velkommen til min blog om vægttab, livsstil og vægtvedligehold. Bloggen den er mest til egen brug, men du er velkommen til at kikke med og også til at skrive en kommentar

onsdag den 7. maj 2008

Tabt mig 1 ud af 4

Om onsdagen er der jo onsdagsvejning på madital og resultatet var at jeg havde tabt et kilo i forhold til sidste onsdag. Der er så 3 kilo endnu før jeg er tilbage ved udgangspunktet.

Jeg er uden motion på 3. uge. De to første uger var det naturligvis udelukket da jeg lå syg. Men i denne uge har jeg så også fravalgt motion - jeg er stadig ikke på toppen og efter 14 dage så er der ret mange andre pligter, både derhjemme og på arbejde, som kalder. Fra mandag starter jeg op igen.

Ros - det skal man jo have: Jeg er blevet ret god til at tage normale portionsstørrelser - med reglen om at jeg kun må tage een portion så har jeg det med at dynge tallerknen til. Denne nye gode færdighed kommer nok mest fra at jeg har haft kvalme i næsten en uge og mad i store mængder stadig ikke bekommer med helt godt. Bortset fra ris, pasta og kartofler - men dem har jeg så også kunnet begrænse. Det er jo en god egenskab at have.

Jeg er også blevet bedre til at kunne vælge guf fra. Torben spiste et stykke marcipanroulade igår - jeg valgte 2 stykker knækbrød uden noget på. Det er nemmest hvis jeg kan vælge frugt som alternativ. Hvis jeg skal sidde og ikke have noget, når andre guffer, så bliver det straks sværere.

Der er tre festlige lejligheder under opsejling.

Legelandet
Den første er allerede i morgen eftermiddag hvor børnene og jeg samt een af børnenes kammerater skal i legelandet i Brabrand. Jeg ved allerede at jeg skal købe maden derude i cafeen - og jeg skal have en sandwich, en sukkerfri sodavand. Og så kan man købe frugt, så det skal jeg have mens ungerne får is.

Bytur lørdag
På lørdag skal Søren og jeg en tur ned i Århus for at købe sko. Vi spiser sikkert nok dernede - og så skal jeg have en laksesandwich i Kong Cafe på grov spinatbrød. Det lyder nok sundere end det er - og jeg bliver nødt til at levne lidt fordi mængden er ret betragtelig. Desuden skal vi have en friskpresset juice.

18 års fødselsdag
På mandag - 2. pinsedag - holder min svigerinde og bror fødselsdag for min nu 18 årige store nevø. De to plejer at diske om med virkelig lækre retter og det plejer at være buffet i 2 niveauer (hovedret og desert). Vi skal også have kaffe.

Planen er at tage en enkelt tallerkenfuld hovedret samt en enkelt tallerkendfuld desert. Til kaffen et stykke kage og evt en bolle. Så meget frugt jeg kan spise og højst 3 stykker slik/chokolade. Jeg må drikke en øl / et glas rødvin og ellers sukkerfri sodavand.

Ingen kommentarer: