Velkommen

Velkommen til min blog om vægttab, livsstil og vægtvedligehold. Bloggen den er mest til egen brug, men du er velkommen til at kikke med og også til at skrive en kommentar

lørdag den 17. maj 2008

Lørdag med skovtur

Jeg har bagt idag - og brugt ikke-fedtfattige opskrifter. Men ingen af resultaterne (bortset fra min pizza til aftensmaden) var nu supergode.

Jeg har bagt majsbrød med natron og chili (smager af natron og er lidt stærk) - opskriften var bare ikke helt god. Jeg har bagt sommerboller som sådan set var gode, men hverken sunde eller i særklasse. Børnene kunne nu godt lide den. Jeg har bagt marcipanhorn med bagepulver som led af det samme som bollerne.

Men jeg spiste af det hele - og det til trods har jeg stadig energiunderskud i dag. Mine weekender er noget mere aktive end hverdagene (hvis man ser bort fra cyklingen).

Mad
På trods af en bolle og et marcipanhorn til kaffe, så er min fedtsyrefordeling faktisk god idag. Og min energifordeling er næsten fornuftig - dette kommer som lidt af en overraskelse for mig. Jeg har ikke spist så meget frugt og grønt som jeg burde, men det gør jeg jo sjældent i weekenden.

Med et underskud på omkring 700 kj så er dagen faktisk helt fornuftig.

Motion
Der har ikke været dyrket egentlig motion idag - men gåtur, madlavning, bagning, oprydning, sammenlægning af tøj, plantning i haven og vanding - så mit aktivitetsniveau ligger højt hvilket også er det som redder energiunderskudet hjem.

Indsatsområder
Jeg har et gennemsnitlig energioverskud på godt 700 kj i løbet af den sidste uge (sidste weekend var jo slem). Så det skal jeg da have arbejdet af. Men det kommer nok helt af sig selv i næste uge hvor jeg skal cykle på arbejde 4 ud af 5 dage pga strejken på børnehaveområdet og fordi min mand ønsker at have bilen når han skal passe børnene.

Jeg skal huske at skrive et billede at mig selv ud til rpg.

Ingen sukker - tja. Jeg fik jo kage og boller idag, men har faktisk ikke spist slik (honning, ja). Men ingen sodavand, saftevand, slik, chokolade eller lignende.

Ingen kommentarer: