Velkommen

Velkommen til min blog om vægttab, livsstil og vægtvedligehold. Bloggen den er mest til egen brug, men du er velkommen til at kikke med og også til at skrive en kommentar

torsdag den 15. maj 2008

Kiloerne rasler af

Ja, altså dem jeg tog på da jeg var syg. Vægten fik endnu et ryk nedad og igår kunne jeg se at jeg havde tabt mig 2 kilo på 7 dage. Med det jeg har spist, så det jo have været vand.

Motion
Jeg cyklede ikke hjem igår - tiden løb fra mig på arbejde og så tog jeg hjem i bilen sammen med gemalen. Derfor cyklede jeg heller ikke på arbejde idag, cyklen stod jo ude på arbejdet. Jeg skal dog cykle hjem idag.

Måske skulle jeg løbe en tur i aften mens ungerne ser TV? Jeg skal i hvert tilfælde se Taggart så om aftenen har jeg ingen ambisioner om at komme på løbetur.

I øvrigt så har BUPL varslet strejke og derfor kommer jeg nok til at cykle på arbejde alle 5 dage i næste uge.

Mad
Jeg føler mig stadig abnorm sulten, især hvis der er fedtrige eller sukkerholdige madvarer i nærheden. Men jeg fik da styr på mit spiseri igår, hvor jeg klarede en hel dag uden uplanlagt spisning.

Ros
+
Jeg arbejder på at fjerne uplanlagt spisning fra min hverdagsdiet. Det lykkedes igår.

Indsatsområder
+
Min sukkertrang og trang til overfyldning og til fedtholdige madvarer er høj i øjeblikket, men jeg har også haft nogle dage hvor jeg har spist meget af den slags (minizoo, fødselsdag mv). Jeg tager en kold tyrker på disse madvarer igår, idag og imorgen.

+ Der skal gøres noget ved min spisning på RPG aftener. Jeg kan komme i tanke om følgende muligheder:
* Hæng et billede op af mig selv og brug det til at undgå gufferiet. Helt. Kun cola light, ikke guf.
* Køb en pose vingummi, vej 100 gram af og tillad mig selv det. Brug evt ur så det ikke bliver spist for hurtigt.
* Skær en masse frugt ud og put det i en skål og server det for mig selv. Og cola light.
* Tag armbånd på så jeg tænker over det hver gang jeg rækker ud.

Som min motion er lige nu tror jeg ikke helt der er råd til vingummierne. Min løsning næste tirsdag er billedet, armbåndet og frugt og cola light.

Ingen kommentarer: