Velkommen

Velkommen til min blog om vægttab, livsstil og vægtvedligehold. Bloggen den er mest til egen brug, men du er velkommen til at kikke med og også til at skrive en kommentar

onsdag den 18. juni 2008

Kursusdag 1

Persille fra haven:
Jeg havde helt glemt at jeg skulle på kursus idag - og selvom jeg havde husket det, så havde jeg nok ikke på forhånd taget højde for at det var et kursus med forplejning fordi det var jo et indhouse kursus.

Men der var altså rundstykker om formiddagen, bolcher og kage/frugt om eftermiddagen. Jeg åd det alt sammen. Det var mig et overskud her til aften som dog var nedbragt af en lidt mere energifattig frokost og aftensmad en normalt. Og så en 46 min løbetur på cirka 6,5 km. Jeg spiste så et æble bagefter og havnede på omkring 0 kj.

Det går jo ikke sådan at fylde sig med skodmad. Så i morgen skal det se lidt anderledes ud - også fordi jeg skal besøge en veninde om aftenen og vi skal bage boller. Så planen er følgende:
  • Formiddag: Rundstykker - jeg spiser lidt mindre end normalt til morgenmad og tager så en halv rundstykke med skrabet marmelade om formiddagen.
  • Eftermiddag: Kage. Drop det. Ingen kage. Bring i stedet en banan og et æble eller lignende over. Guf af frugten som der er stillet frem. Men ingen kage.
  • I øvrigt: Tag en ½ liter flaske med vand over så der er noget at drikke.
I øvrigt var der tema-onsdag i kantinen idag - og temaet var danske krydderier og det smagte rigtig godt - og havde et fornuftigt energiniveau. Til aften fik vi kartoffelmos på skummetmælk og pasteuriserede æggeblommer med hakket persille. Dertil fik vi så forskellige grøntsager fra frospose stegt i pande og blandet med en bayonne skinke skåret i tern. Jeg havde også lavet en rabarberkompot med rabarber fra haven og sennep til. Godt og energifattig! Og billigt fordi bortset fra æggeblommerne (som alligevel snart skulle spises), mælken og kartoflerne, så kom alle ingredienserne fra haven eller fra fryseren.

Ingen kommentarer: