Velkommen

Velkommen til min blog om vægttab, livsstil og vægtvedligehold. Bloggen den er mest til egen brug, men du er velkommen til at kikke med og også til at skrive en kommentar

søndag den 29. juni 2008

Bønnedip

Jeg havde blødet nogle butterbeans op en dag jeg vidste vi skulle have hotdogs. Ideen var at lave noget lidt sundere splat end remoulade og sennep og ketchup - som også kunne tælle som grøntsager.

Jeg fandt en opskrift på bønnedip her - den er på engelske (BBC opskriftssiden).

Jeg lavede den dog lidt om fordi den smagte ikke helt som den skulle:
100g butter beans, udblødte
1 spsk dijonsennep
3 spsk olivenolie
1 tsk citronsaft
Salt og peber
Spidskommen
Chili
Gurkemeje (fin farve)
½ skalotteløg

En anden gang vil jeg nok bruge lidt mindre olivenolie og lidt mere vand. Eller evt 0,1% A38. Sennepsmagen gik ikke igennem, men det gjorde ikke noget. Der skal mere løg i i stedet.

Chili, cayennepeber og hvidløg er også fint oven på en pølse så det kan det godt krydres med. Spidskommen er til gengæld ikke helt godt. Jeg vil tro at finthakket syltede argurker kunne være gode - og evt syltet rødbede på trods af farven. Purløg ville sikkert også være godt.

Jeg lavede alt for meget dip - så jeg kunne også bruge det som pålæg i flere dage bagefter. Jordbærerne er fra haven - dejligt!



Pålægget til venstre er i øvrigt paneret rødtunge - rester fra torsdagsfisken.

Ingen kommentarer: