Velkommen

Velkommen til min blog om vægttab, livsstil og vægtvedligehold. Bloggen den er mest til egen brug, men du er velkommen til at kikke med og også til at skrive en kommentar

fredag den 2. januar 2009

Uge 1, 2009

Efter en god og lang juleferie - og cirka 5 kilo på sidebenene, så er jeg tilbage. Julen har været fed og sukkerrig og det har været godt. Men så er nok altså også nok.

Planen for januar er:
  • Ingen slik
  • Ingen kage
  • Ingen alkohol
  • Mager mad
  • Masser af frugt og grønt
  • Masser af vand at drikke
Uge 1 er tilvænningsfasen. Jeg kikker ikke så nøje på selve kalorietallet men prøver i stedet at lægge vanerne om. Det vil sige at hvis jeg skal spise et ekstra stykke rugbrød for at holde mig fra chokoladen, så gør jeg det. Også selvom der er flere kalorier i et stykke rugbrød.

Uge 2 - 4 er så skrumpefasen.

Med lidt held så får jeg også lyst til at motionere, men lige nu tror jeg altså jeg sætter mit ambisionsniveau lidt lavere og lidt mere realistisk, fordi jeg får også travlt på arbejde.

Ingen kommentarer: